nyaralás 2

Kedden mozival és bowlingozással folytattuk. Pontosabban fordítva. És ez éppen így volt jó. A gurítás alatt szerzett kellemetlen élményeket tökéletesen feloldotta WALLIe a kis robot. A kellemetlen élményeket a gyerkőcök szerezték, mert -sajnos- nem lehetett felemelni a kis kerítést ami a golyót a pályán tartja. A golyó pedig arra gurul, amerre csavarják. Márpedig az én kis gyerekeim ugyanúgy csavarják, mint az anyjuk. Persze nem árt az életre edzeni. :) A film viszont nagyon tetszett! Utána nem győztek áradozni. Hogy amikor az volt... és aztán mikor meg az... Gyakorlatilag felsorolták az összes jelenetet. :) Egyébként szerintem tényleg jó film. Mi (ún.) felnőttek is igazán élveztük.

A szerda utazással telt. Délután 3-ra értünk a hajdúszoboszlói szállásra. Kipakolás után elmentünk Debrecen-nézőbe. :) Egész pontosan '86 nyarán jártam a városban. Azóta is emlékeztem a sültfagyira, amit ott ettem. Sajnos az a cukrászda már nincs meg, ahol akkor jártam, de azért találtunk egy másikat. Így a kínzó fagylalt és kávéhiányunkat sikerült felszámolni.

A csütörtök volt nyaralásunk csúcspontja. A CSUSZODA! :) Nem sokat tudok ehhez hozzátenni. A gyerekek egész álló nap csusziztak. Mi is. :) Jól kihasználtuk az időt. Ki tudja legközelebb mikor lesz ilyen alkalom. Muszáj még elregélnem a csodálatos vattacukrot, amit a strandon vásároltunk. Nem ám olyan kehés kis nyüzüge emberfejnyi gombóc, mint errefelé. Neeem. Gyönyörű és hatalmas felhő! El tudtam volna bújni mögötte! És ha már az ételeknél tartunk, este étteremben vacsoráztunk. Degeszre tömtük az összes hasunkat. Mind a négyen. Az étlapot nézegetve fontolgattuk,hogy mi lenne elég, és mi sok. Végül 3 halászlét ettünk, egy kétszemélyes tálat és egy adag gundel-palacsintát. Megjegyzem a számlán 2 adag szerepelt. Gondolták, elég lesz nekünk annyi. A vacsora fincsi volt, a kiszolgálás viszont pfff.

Pénteken indultunk tovább Kalocsa felé. Szolnokon átszaladtunk. Eredetileg a mekit kerestük, de valahogy sikerült eltévedni. Emiatt láthattam a színházat, a főutcát és még a fél várost. :) Végül megtaláltuk amit kerestünk, és újfent örülhettem a gyerekeimnek. Vagyis annak, hogy húzták a szájukat a gyorsreggelire. :) Úgy 4-5 éves koruk óta az a rend nálunk, hogy egy hónapban egyszer megyünk gyorsétterembe. Nyaralás alatt már másodszor ettünk ilyen helyen, és nem tetszett nekik. Soknak találták. :) Nagyon remélem, hogy ez így marad  felnőttkorukig.  (Tisztában vagyok a naivságommal, de mint tudjuk, a remény hal meg utoljára.)

Hétvégéig Kalocsa mellett töltöttük az időt. Fürödtünk a Dunában henteregtünk a homokos strandon, csepegtettünk várat, építettünk gátat, és felséges pacalt ettünk a Nyárfában. Ez utóbbit mindenkinek jószívvel ajánlom, próbálja ki! Akár a pacalt, akár a pörköltet vagy a babgulyást.

nyaralás

film gyerek kaja nyaralás vizes

enni jó

Akkor azt a szót, hogy: fogyókúra, most írtam le utoljára.

A kedvenc spagettim... sok tészta, rá bolognai szósz, abban pedig zöld olivabogyó, kapribogyó, csípős pepperoni, szalonna, brandy, tejszín. Tetejére pedig sajt, de nem apróra, hanem közepesre reszelve... kívül meleg, belül tűzforró. Az egész megszórva csipetnyi petrezselyemmel. A kedvenc spagettim! :)

kaja

ez van

Ma kiolvastam a várost! :)

A városba érve, egyik felüljáró hatalmas talapzatán fogad minden reggel a: Jóreggelt skacok! felirat. Ma valahogy mintha nekem szólt volna. És tényleg jobb lett a reggel!
Később szembejött velem egy erotikakiállítás plakát. Emiatt aztán nagyon kellett nevetnem. Ha nem olvasok róla a neten, soha nem veszem észre.
Következőnek remek ajánlatot kaptam az út során. Ennek ellenére, tartózkodni fogok a Kinzo sarokcsiszoló megvásárlásától.
A metrózás után reggelente pedig James Blunt szemez velem. De ma tényleg csak rám figyelt. Láttam!

A pluszkilók vs. 38fok küzdelemből, utóbbi került ki győztesen, így a legnyáribb nyáriruhámban ülök a gép előtt. A meleg máris súrolja az elviselhetetlenség határát. (Ebből micsoda agyahagyott szóvicc lenne) Ezért - ha valami csoda folytán mégsem kapok a munkaidő végéig - megyek és sajátkezűleg fogok fagyit vásárolni. Vagy jégkrémet. De minimum egy jégkását. A fogyókúra várhat jövőhétig.
Mellesleg elvesztettem a középső fülbevalómból a piros követ. Most mehetek fülbevalót vadászni. A pillangó és a szív közé, valami hasonló elcsépelt illene. Talán most egy virág lesz. Felhőt úgysem találok. :)

Csaponganak a gondolataim. Eszembe jutott amit a kicsilány mondott a múltkor. Hogy mire emlékszik nagyon kicsi korából. Eszembe jutott, hogy milyen volt akkor. 1 éves körül lehetett... rövidke haja, kerek pofija, kis husos karocskái. Nehéz, mert nem tartja magát amikor fogom... és most érzem, ahogy felvettem és magamhoz öleltem akkor. Szinte fizikai érzés. Vagy ez így hülyén hangzik? Nembaj, akkor is érzem. Aztán a fiam kerül sorra az emlékezetemben. Milyen más volt. Vékonyka és csimpaszkodó. Sokáig lehetett cipelni. Még akkor is hordtam néha a kenguruban, mikor a másik már a pocakomban nődögélt.
Nincs mit tenni... hiányoznak. :)

Rájöttem, hogy én egy szuperhős vagyok! Úgy 10 perce történt. Mikor lépésem nyomán beszakadt az aszfalt. :) A cipősarkam helyes kis lyukat hagyott maga után a járdán. Ez van. Itt az idő repülni.