juteszembe

Tudom, hogy itt komoly dolgokról van szó, de nekem erről az jut eszembe, mikor néhány hónappal ezelőtt napokig arra értünk haza, hogy a konyhában jókora hasas, szőrös és fekete legyek zizegnek. É.P. kiirtotta a napi adagot, aztán aszonta: márpedig itt valami kikelt. Én meg váltig állítottam, hogy ezek bejöttek kintről mert melegük volt. Aztán a harmadik napon már én is úgy gondoltam, hogy ennyien nem találnának be a keskeny ablakrésen, és elkezdtem kutatni. A furcsa az, hogy nem volt büdös. Nem szag után kellett mennem. Módszeresen kezdtem a kutatást. Végül az ablak alatti széken megtaláltam. Erre a székre senki nem ül, pakolni szoktam rá. Újságkupac volt legalul, aztán egy cipősdoboz, azon megint újságok. A felső kupac újságot levéve megláttam a borzalmat. Valaki a maradék kajáját bezacskózva a dobozban felejtette. Valamilyen zöldféle is lehetett benne egykor, mert lében úszott a szendvics utolsó falatkája. Elég folyósnak tűnt, bár ezt pontosan nem tudom, mert igyekeztem nem megérinteni. Ez volt a légykeltető. Szépen fejlett, kövér, fehéres kukacok meg pár légy mászkált rajta és benne. Ójajj.....  Nem tudok róla beszélni, még nem. Csak annyit, hogy: együttérzek!