koncertes

Azt már meséltem, hogy láttam/hallottam a KLB-t? És itt most nem a Katolikus Labdarúgó Bajnokságról van szó. Nem vagyok oda a jazzért, felvételről hallgatva egy kis PatMetheny a maximum, nekem túl bonyolult az a zene. Az én egyszerű kis lelkemnek elég egy csöpp dallam, csak dallam legyen benne. Azt viszont tudom, hogy az élőzene varázsol. Ezért mentem el meghallgatni őket, mikor É.P. hívott. Igyekeztem teljesen nyitott lenni, be akartam fogadni a zenét meg minden. Előtte még izgis volt, aztán felment ez a három gyerek a színpadra és belekezdtek. Hát. Az első szám az lehet valami vizsgaféle volt, aki utána is maradt, az megkapta ami járt. Nagyon belekezdtek, az én fülemnek sok volt, egyszerűen nem találtam ki, hol, mikor és miért játszik, sehol egy nyúlfarknyi dallam, csak három hang, könyörgöm, ennyi elég, ha másodszor is eljátszák, már megismerem és az nekem jó. De nem. Csak nyomták keményen a káoszt. De egyszercsak túl voltunk rajta és lehet, hogy nem hülyeséget csináltak, mert mikor másodszor is belekezdtek, egyszerre minden a helyére került. Teljesen rájuk hangolódtam, feloldódtam (ők már a kezdést is nagyon lazán csinálták) és azt éreztem, hogy ezek a fijuk olyanok, mintha csak a játszótéren (milyen furcsa, hónapok óta, vagy talán egy éve, hogy ezt a szót nem használtam, ma meg már másodszor írtam le) lennének. Összejöttek és játszanak, mint a gyerekek. Néha rosszalkodnak is, de nagyon nagyon elevenek mindenük a játék, és mindenből játékot tudnak teremteni. Akár a padlón sikkantó cipő hangját is beleveszik a zenébe. És valódi zenét varázsolnak belőle. Innentől kezdve minden hangot élveztem. Az első rész könnyed játékos hangulatban telt, a szünet után egy kicsit súlyosabb lett a mondandójuk, de addigra már átvettem a stílust és tudtam követni. Irtó jó volt! Egyfolytában vigyorogtam! Ez mondjuk minden olyan koncerten így van ami tetszik, de itt boldogan vigyorogtam. Olyan felszabadító érzés ült rajtam. Nem hiszem, hogy itthon meghallgatnám a lemezüket (bár ki tudja, még egyszer sem hallottam) de az biztos, hogy élőben hallani akarom még őket, mert ez a koncert hatalmas volt! :)