gyufa

Reggel arra értem be, hogy áramszünet van. Csak 9 után indult be az élet, addig is gyertyáztunk. Elárulom, hogy gyertyafénynél pisilni kimondhatatlanul romantikus. :) Az a helyzet, hogy gyertyánk van ugyan, de mivel a dohányzó kolleganőm épp nem dolgozik, meggyújtani nem tudtuk. Befelé jövet az épület mellett láttam munkásokat -szerelték a záramot- akikhez kiléptem, hogy gyufát szerezzek. Amikor az ajtót becsuktam, akkor állt meg a szemben lévő cég tulaja. Ő szokott dohányozni a kolleganőmmel, meg kicsit ismerős is, hát viccesen megkérdeztem tőle a gyertyát felmutatva, hogy van-e tüze. :) Kaptam tőle egy egész doboz gyufát. De nem ám akármilyet! Bordó négyzet alakú gyufaskatulya, rajta egy kis ezüst négyzet. Csak egyik oldalán van gyújtósáv és a belső doboz is ebből a bordó kartonból van. A gyufa meg valami sötét, vagy sötétre pácolt fa, szürke fejjel. Naggyon csácsi! :) Menő gyufa, úgyhogy vissza is adom majd. Mi meg szerzünk ide olyan sima egyszerű gyújtót. :) Kolleganőmből ez bukott ki a gyufa láttán: "Nahát, ennek még a gyufája is ilyen ékes! Ezt előveszi a lányok előtt és bugyi nem marad szárazon!"  Egyébiránt nálunk Itthon egy rakás gyertya van, meg sok-sok doboz gyufa. A biztonság kedvéért. :) Van kisgyufa, meg nagyobb, meg olyan igazi hosszú is. De mind ugyanolyan. Apukáméknak volt régen egy készlet díszgyufájuk (sose értettem milyen elgondolásból gyárt valaki gyufát dísznek, de jól nézett ki :) ). Egy szép nagy doboz, vagy 3 tucat kis téglalap alakú nyílással, és mindegyikben egy-egy kis doboz gyufa. Mindenféle képek voltak mindegyiken, és a gyufafejek szintén zöldek. Azért tetszett annyira, mert akkor még csak egyféle gyufát lehetett kapni. Aztán egy ideig gyűjtögettem a különféle gyufákat. :) Volt kék, piros, zöld, fehér egy csomófajta. Ezek többnyire cigarettát reklámozó gyufák voltak. Aztán ez a hóbort is végetért és elhasználtam mind. Most a kis tasakos cukrokat gyűjtöm. :) Már abból is van vagy húszféle. :) Erről meg ez a gyerekvers jut eszembe:

Siv Widerberg: Bélyeg 

Bélyeget gyûjtöttem.

Papa hozott egyszer egy kilót.

Azóta nem gyûjtök bélyeget.